رایانه و اینترنت

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 113
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 2435
تعداد مطالب : 49
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



نوشته شده در تاريخ سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

لطفا از این سایت دیدن فرمایید:

 

www.kolopmarket.com


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, توسط علی
 
امروزه تقریبا همه‌ی قطعات سخت افزاری معمول که تا قبل ، از طریق کابل‌های بزرگی با نام  IDE به درگاهی به همین نام در مادربرد متصل می‌شدند هم‌اکنون از طریق درگاه SATA با مادربرد ارتباط برقرار می‌کنند .

 

با توجه به استفاده روزافزون از قطعاتی چون سی دی رایترها و دی‌وی‌دی رایترها و هارددیسک‌های ساتا ، امروزه در داخل هر کامپیوتر خانگی یک یا چند وسیله که از درگاه SATA برای ارتباط استفاده میکنند به چشم می‌خورد .

در این مقاله اصلا قصد نداریم در مورد مزایای SATA صحبت کنیم .

اما نکته ظریفی در این بین مطرح هست که تقریباٌ اکثر کاربران بدان دقت نمیکنند .

همان طور که می‌دانید علاوه بر کابل اطلاعاتی (DATA) که تفاوت زیادی با نوع  IDE خود دارد ، کابل برق قطعاتی که از طریق ساتا به مادربرد وصل می‌شوند هم متفاوت از حالت معمول است .

تصویر زیر نمایی از کابل های برق مورد استفاده برای قطعاتی که از طریق IDE , SATA به مادربرد وصل می‌شوند را نمایش میدهد .

کابل‌های برق ساتا با رنگ مشکی و کابل‌های برق IDE به رنگ سفید به راحتی از همدیگر قابل تشخیص‌اند

اما مشکلی که همیشه وجود داشته است کمبود و یا عدم وجود کابل برق ساتا در پاورِ سیستم است – چرا که پاورهای قدیمی کامپیوتر فاقد این نوع کابل و پاورهای جدید هم معمولا تنها شامل یک الی ۲ کابل برق از نوع ساتا هستند .

خوب به ظاهر این هم مشکلی نیست – چرا که با یک کابل تبدیل برق می‌توان به راحتی برق نوع اول را به نوع ساتا تبدیل کرد.

تصویر زیر یک تبدیل برق ساتا معمول را نمایش میدهد :

اما بیایبد نگاه دقیقتری به کابل استاندارد SATA پاور رایانه و کابلی که از طریق مبدل، به ساتا تبدیل کرده‌ایم بیاندازیم :

بله کابل استاندارد ساتا خروجی از پاور کامپیوترتان یک رشته سیم نارنجی رنگ اضافه دارد ! در واقع کابل استاندارد ساتا  ۵ رشته‌ای است اما کابلی که ما از طریق مبدل معمولی ساتا ساخته ایم ۴ رشته ای است !

 

بر خلاف کابل برق‌های معمول ۴رشته ‌ای که تنها حاوی دو ولتاژ ۵ولت و ۱۲ولت هستند ، سیم نارنجی رنگ دارای ولتاژ +۳٫۳ ولتی است که که مورد استفاده قطعات سخت افزاری SATA (خصوصاً هارددیسک) است .

شما باید خیلی مراقب کابل برق ساتا باشید چون بعضی از آنها سیم ۳٫۳ volt ندارند، افراد ناشی اغلب از این گونه مبدل ها استفاده می کنند که ۴ پین را به ساتا تبدیل می کند اما کانکتور ۴ پین فقط ۱۲ ولت و ۵ ولت دارد و سیم نارنجی که ۳٫۳ ولت را دارد همراه ندارد.

شاید به ظاهر استفاده از کابل ۴ رشته‌ای و فاقد ولتاژ ۳٫۳ ولتی مشکلی نداشته باشد و هارددیسک به راحتی کار کند ، اما این موضوع باعث عدم کارکرد صحیح قطعات سخت‌افزاری SATA خصوصا هاردیسک ها میشوند و طول عمر مفید آنها را کاهش میدهد .

اگر سری به تعمیرکاران تخصصی رایانه بزنید آنها هم به شما پیشنهاد میکنند که مبدل‌های معمول که برای تبدیل برق IDE به SATA استفاده میشوند را تنها برای درایو نوری خود (مثل CD/RW یا DVD/RW) استفاده کنید و آنها را به هارددیسک متصل نکیند و از کابل استاندارد Power سیستم برای تغذیه برق هارددیسک استفاده کنید .

شاید بد نباشه که نگاهی به داخل کیس خود بیاندازید – بسیاری کابل استاندارد پاور را به دیسک نوری و کابل مبدل برق را به هارددیسک متصل کرده ‌اند . سیستم را خاموش و جای این ۲ را عوض کنید .

اگر هم پاور رایانه‌تان فاقد کابل‌ استاندارد برق SATA است فکر کنم اطلاعات روی هارددیسکتون ارزشش رو داشته باشه که بخواهید هزینه‌ای حدود ۲۰ هزار تومان رو برای خرید یک پاور جدید که به همراه خود چندین کابل استاندارد ساتا داره رو متقبل بشید .

کافی است کمی جستجو کنید تا ببینید افراد بیشماری تنها به خاطر استفاده از همین مبدل‌ها هارددیسک‌ها و اطلاعات مهم خود را به کل از دست داده اند … یا شاید هم هیچ گاه متوجه علت خرابی هارددیسک خود نشدند و باز هم از این مبدل‌ها برای تغذیه برق هارددیسک خود استفاده میکنند


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

چاپگَر یا پرینتِر یکی از تجهیزات جانبی رایانه است که متن یا تصویر ایجاد شده به وسیله رایانه را بر روی کاغذ (یا رسانه مشابه دیگری) حک می‌کند.

انواع چاپگرها عبارت‌اند از : چابگر ماتریس سوزنی، چابگر لیزری، چابگر جوهر افشان ، تماسی و غیرتماسی.

چاپگرهای جوهر افشان از اواسط دهه ۱۹۸۰ مطرح و بسرعت متداول گردیدند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل رشد سریع این نوع از چاپگرها قیمت مناسب آنها نسبت به کیفیت و کارآئی آنان باشد. یک چاپگر جوهر افشان، چاپگری است که برای ایجاد تصاویر، ذرات بسیار کوچکی از جوهر را بر روی کاغذ می‌پاشد. چاپگرها در انواع «رنگی» و «سیاه و سفید» وجود دارند. منبع تامین رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می‌شود.

انواع پرینتر از نظر رنگ

سیاه و سفید

این نوع پرینترها فقط رنگ‌ مشکی دارا می‌باشند، برای چاپ عکس زیاد مناسب نیستند و بیشتر از آن‌ها برای چاپ مقاله و نمودار استفاده می‌شود.

رنگی

این نوع پرینترها علاوه بر کارایی‌های پرینترهای سیاه و سفید، دارای رنگ‌های بیشتری هستند و همچنین برای چاپ عکس در هر اندازه‌ای مناسب می‌باشند.

انواع پرینتر از نظر کاربرد

جوهر افشان

پرینتری که با پرتاب ذرات جوهر بر کاغذ نقش ایجاد می‌کند.

سوزنی

پرینتری که در آن حرف یا نماد ماتریسی از نقاط است و بر این نقاط مرکب افشانده یا ضربه همراه با مرکب وارد می‌شود.

لیزری

پرینتری که در آن از پرتوهای لیزر برای نشاندن جوهر بر روی کاغذ استفاده می‌گردد.پرینترهای لیزری نیز خود به دو دسته رنگی و سیاه سفید تقسیم می‌شوند.پرینترهای لیزی سیاه سفید بیشتر برای چاپ متن به کار می‌روند، اما از پرینترهای لیزیری رنگی برای چاپ عکس استفاده می‌شود، ولی این پرینترها برای چاپ عکس زیاد مناسب نسیتند جون هزینه شارژ مجدد یا تعویض کارتریج بالا می‌باشد

سطری

پرینتری که در آن اطلاعات و نوشته‌های یک سطر یکجا چاپ می‌شود.

صفحه‌ای

چاپگری که متن یک صفحه را یکجا چاپ می‌کند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

پرینتر لیزر با کمک الکتریسیته ساکن کار می کند. یک استوانه چرخان الکتریسیته را بوجود می آورد. و یک اشعه نازک لیزر به این استوانه تابیده می شود و به شکل متن یا تصویری که باید پرینت گرفته شود یک صفحه با نواحی حامل بار های مثبت و منفی تشکیل می شود این صفحه بوسیله تونر که دارای پودر های با بار مثبت است پوشانده می شود بنابراین آن نواحی از صفحه که دارای بار منفی هستند این پودرها را جذب می کنند پس از آن کاغذ از روی آن عبور داده می شود تا تصویر مورد نظر روی ان بوجود آید. در مرحله بعد کاغذ باید از غلتک های داغ عبور کند تا پودر روی کاغذ سوخته و دایمی شود. در هر پرینتر لیزر رنگی چند مرحله برای این کار وجود دارد تا رنگهای مختلف را با هم مخلوط کنند.

 

سرعت و قیمت مناسب نسبت به عملکرد خوب باعث شده است تا پرینتر های لیزر برای حرفه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص نوع سیاه و سفید آن با قیمت نسبتا ارزان در بسیاری از ادارات و شرکتها و حتی خانه ها یافت می شود. ولی پرینتر لیزر رنگی هنوز برای بسیاری از افراد گران است و فقط برای کارهای حرفه ای استفاده می شود که احتیاج به کیفیت بسیار عالی دارند. پرینتر های لیزر زبان فرمان خود را دارند که اطلاعات دیجیتال دریافتی را به یک فایل تصویری از نوع Bitmap تبدیل می کنند که در نهایت پرینت گرفته می شوند. قابلیتهای Adobe post script در بسیاری از پرینتر های لیزر یافت می شود که آنها را برای طراحان گرافیک بسیار مناسب کرده است. زبان PCL شرکت HP یکی دیگر از ربانهای معمول است که در پرینترهای لیزر استفاده می شود.

در سال 1984 کمپانی HP اولین پرینتر لیزر رومیزی را تولید کرد و اکنون پرینتر های لیزر به وفور در بازار یافت می شوند و طرفداران بسیار دارند.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

آموزش کامپیوتر و نرم افزار - ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch  در ویندوز XP  

هدف من از این اموزش ارائه یک روش بسیار جالب و ابتکاری برای ایجاد سزیع یک فولدر جدید در سیستم عامل ویندوز ایکس پی می باشد . در حالت عادی بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز با کلیک راست کردن و انتخاب عبارت New از منوی کلیک راست یک فولدر جدید ایجاد میکنند اما روشی که امروز میخام آموزش بدم کمی متفاوت است و در برخی از موارد سرعت آن از روش معمولی بالاتر می باشد، البته در کنار این روش نحوه ایجاد فولدر با استفاده از صفحه کلید ( کیبورد ) را نیز آموزش میدهم .

- ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch در ویندوز XP :

برای انجام این ترفند به ترتیب زیر عمل نمایید :

 1- با کلیک بروی آیکون My Computer وارد این بخش شوید

 2- در صفحه My Computer بروی دکمه Folders که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا پنجره Windows Explorer باز شود .

3- در پنجره Windows Explorer مسیز زیر را مطابق تصویر دنبال کنید تا به پوشه Quick Launch برسید .

 C:\Documents and Settings\{Username}\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

 ( {Username} نام کاربر سیستم عامل کامپیوتر شما میباشد )

آموزش کامپیوتر و نرم افزار - ایجاد پوشه جدید با استفاده از Quick Launch  در ویندوز XP

 4- در پوشه Quick Launch یک فولدر جدید ایجاد کنید و نام آنرا New Folder بگذارید

 5- بعد از انجام این مراحل یک آیکون به نام New Folder در نوار ابزار Quick Launch قابل مشاهده است

 6- از این به بعد هر موقع خواستید یک پوشه جدید ایجاد کنید کافیست دکمه Ctrl را از روی کیبورد فشار دهید و نگه دارید و آیکون New Folder که در Quick Launch قرار دارد را با موس بکشید (drag ) و در هر جایی که میخواهید پوشه جدید قرار گیرد رها کنید ( آیکون New Folder در نوار ابزار Quick Launch باقی خواهد ماند)

- ایجاد پوشه با استفاده از میانبر صغحه کلید در  ویندوز XP ، ویندوز ویستا . ویندوز 7

متاسفانه در ویندوز xp و  ویندوز ویستا ( Vista ) کلید های میانبر  مشخصی برای ایجاد فولدر وجود ندارد اما میتوانید از این ترفند استفاده کنید ، دکمه Alt را فشار دهید و نگه دارید و به ترتیب دکمه های F و W و مجددا F را فشار دهید تا یک فولدر جدید ایجاد شود . ( Alt+F +W +F ) البته این میانبر بروی صفحه دسکتاپ عمل نمیکند . اما در سیستم عامل ویندوز 7 این مشکل حل شده است و کافیست دکمه های Ctrl+Shift+N را فشار دهید تا یک فولدر جدید ایجاد شود .


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

امروز قصد دارم نرم افزار Shock Desktop 3D که برای سیستم عامل ویندوز ویستا و ایکس پی می باشد را به دوستان معرفی کنم . این نرم افزار رایگان به شکلی بسیار جالب دسکتاپ و کلیه آیکون ها موجود بروی دسکتاپ را به صورت سه بعدی در می آورد ( تصویر زیر تصویر دسکتاپ کامپیوتر من می باشد که با استفاده از این نرم افزار سه بعدی شده است ) .

 

دسکتاپ سه بعدی - MPcomputer

کار کردن با نرم افزار Shock Desktop 3D بسیار راحت می باشد و با اجرای این نرم افزار فورا محیط دسکتاپ ویندوز Xp و ویندوز ویستا به صورت سه بعدی ( 3D ) در می آید و نکته ای که بسیار جالب توجه است اینکه با سه بعدی شدن دسکتاپ حرکت آیکون ها نیز سه بعدی می شود !!!!


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

MPcomputer - نرم افزار Fence -مدیریت آیکون های دسکتاپ نرم افزار Fence یک نرم افزار رایگان میباشد که محصول شرکت stardock می باشد و برای سیستم عامل های ویندوز ایکس پی ( xp ) ، ویندوز ویستا ( Vista ) و ویندوز هفت  ( Windows 7 ) طراحی شده است . این نرم افزار به کاربران ویندوز این اجازه را می دهد که نواحی سایه دار و بسیار زیبایی ( مطابق تصویر زیر ) که مانند حصار می باشد را بروی آیکون های دسکتاپ ایجاد کنند و آیکونهای دسکتاپ را به راحتی در داخل این پنجره ها کنترل و دسته بندی کنند . عملکرد این نرم افزار مشابه دسته بندی آیکون ها در پنجره MY computer می باشد که در پنجره MY computer شما می توانید درایوها ، پوشه ها و .... را به طور جداگانه دسته بندی کنید . این نرم افزار با ایجاد پنجره هایی که قابل جابجایی ،تغییر حجم و نام گذاری میباشند ، آیکون های دسکتاپ را مرتب می کند و پوشه ها ، برنامه ها ، عکس ها و ...... در پنجره های جداگانه ای قرار می دهد و شما می توانید به راحتی محتویات داخل هر پنجره را تغییر دهید و حتی آنها را با دوبار کلیک کردن آنها را مخفی کنید .


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

نحوه ساخت یک فلش مموری قابل بوت (  Bootable USB  ) یکی از راه های بسیار مناسب برای نصب سیستم عامل های مختلف (operating systems ) بروی برخی از کامپیوتر ها  ( مانند نت بوک ها ( Netbook ) که فاقد دیسک خوان DVD و CD می باشند ) استفاده از حافظه های جانبی مانند فلش مموری ها ( Flash memory ) می باشد. در حالت عادی اگر یک کاربر کامپیوتر کلیه محتویات دی وی دی نصب ویندوز ویستا یا هر سیستم عامل دیگری را در داخل یک فلش مموری بریزد نمی تواند از این فلش مموری برای نصب سیستم عامل بروی کامپیوتری که سیستم عامل ندارد استفاده کند زیرا این حافظه جانبی قابلیت بوت شدن را ندارد . خوشبختانه با استفاده از برنامه Command Prompt سیستم عامل ویندوز ویستا و ویندوز هفت به راحتی و بدون نیاز به نرم افزار های جانبی ، دوستان می توانند یک فلش مموری قابل بوت بسازند و بعد از ساختن فلش مموری قابل بوت محتویات سی دی و یا دی وی دی نصب سیستم عامل را بروی این فلش مموری کپی کنند و از آن برای نصب سیستم عامل استفاده کنند .


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

در این آموزش قصد دارم سه روش جالب برای افزایش امنیت فایل ها در ویندوز به دوستان معرفی کنم .

روش اول : قفل کردن یک پوشه به گونه ای که با کلیک بروی این پوشه به جای آن که محتویات داخل پوشه باز شود محتویات یک پوشه دیگر و مسیر دیگری در ویندوز XP نمایش داده میشود

روش دوم : مخفی کردن انواع مختلف فایل ها در یک عکس :
 

در این روش جالب دوستان میتوانند یک یا چند نوع فایل مختلف ( مانند txt, exe, mp3, avi و .... ) را در یک عکس با فرمت JPG مخفی کنند . با کلیک بروی این عکس به هیچ عنوان فایل های شما باز نخواهد شد و فقط عکس قابل مشاهده خواهد بود و کاربر به هیچ عنوان شک نخواهد کرد که در این عکس فایل و یا حتی نرم افزاری مخفی شده است .

روش سوم : استفاده از نرم افزار TrueCrypt

با استفاده از نرم افزار رایگان و بسیار مفید TrueCrypt میتوان یک و یا چند درایو مجازی درست کرد و اطلاعات مهم را در داخل این درایوهای مجازی کپی کرد . این درایوهای مجازی را میتوان از طریق خود نرم افزار و با وارد کردن پسورد در پنجره MY computer فعال کرد و زمانی که به این درایوها احتیاجی نداریم آنها را غیر فعال و مخفی کنیم .


 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

آيا تا به حال برايتان پيش آمده است كه كار نسبتاً ضروري با سيستم خود داشته باشيد و به محض زدن دكمه Power ببينيد كه دستگاه روشن نمي شود و آيا تا به حال برايتان پيش آمده است كه دستگاهتان با فاصله زماني كوتاهي هنگ كند و يا صدا و يا احياناً دودي از آن خارج شود.

در اين بخش در نظر داريم به بررسي قسمت هاي مختلف رايانه بپردازيم و در آينده به تفصيل در مورد هر يك توضيح دهيم. تا آشنايي جزيي و مؤثري با هر يك از قسمت ها پيدا كنيم و پاره اي از مشكلات رايانه خود را بهتر شناسايي نموده و در صدد رفع آن برآييم.

قسمت هاي اصلي يك رايانه:
CPU- يا پردازنده: اين قطعه به عنوان مغز رايانه ناميده مي شود و مسئوليت كنترل تمام محاسبات، عمليات و قسمت هاي مختلف را بر عهده دارد.
-حافظه: حافظه رايانه براي ذخيره اطلاعات به كار مي رود. حافظه با ريزپردازنده در ارتباط مي باشد، بنابر اين از سرعت بالايي برخوردار است. در رايانه از چندين نوع حافظه استفاده مي شود. (Virtual- Caching- BIOS- ROM- RAM)
- منبع تغذيه يا Power Supply :اين قسمت از رايانه جريان الكتريكي مورد نياز در رايانه را تنظيم نموده و مقدار آن راتأمين مي كند.
-هارديسك: يك حافظه با ظرفيت بالا و دائم مي باشد كه اطلاعات و برنامه ها را دربرمي گيرد.
-برد اصلي يا Mother Board :برد اصلي رايانه است كه تمام قطعات بر روي آن نصب مي شوند. پردازشگر و حافظه به طور مستقيم بر روي برد اصلي نصب خواهند شد. ولي ممكن است بعضي از قطعات به صورت غيرمستقيم به برد وصل شوند. مانند كارت صدا كه مي تواند به صورت يك برد مجزا باشد و از طريق اسلات به برد اصلي متصل است.
-كارت صدا يا Sound Card :كارت صدا سينگال هاي آنالوگ صوتي را به اطلاعات ديجيتال و برعكس تبديل مي كند و آنها را ضبط و پخش مي كند.
-كارت گرافيكي يا :Graphic Cards اطلاعات را به گونه اي تبديل مي كند كه قابل نمايش بر روي مانيتور باشد.
-كنترل كننده Integrated Drive Electronics (IDE) :اين قطعه اينترفيس اوليه براي CD ROM، فلاپي ديسك و هارد مي باشد.
- اينترفيس :(SCSI) Small Computer براي اضافه نمودن دستگاه هاي اضافي مانند هارد و اسكنر مي باشد.
- گذرگاه Interconnect PeriPheral Component (PCI) :اين قطعه رايج ترين شيوه جهت اتصال يك عنصر ديگر به رايانه است كارت هاي PCI از طريق اسلات ها به برد اصلي متصل است.
- پورت Accelerated Graphics Port (AGP) :اين قطعه براي اتصال سرعت بالا از كارت گرافيكي به رايانه است.

ورودي ها و خروجي ها
- مانيتور Monitor)): جهت نمايش اطلاعات رايانه به كار مي رود. نمايش تصاوير از تركيب سه رنگ قرمز، سبز و آبي بوجود مي آيد.
- صفحه كليد Key Board) ):براي ورود اطلاعات به كار مي رود.
- ماوس Mouse)) :بهترين وسيله جهت نشان دادن و انتخاب نمودن گزينه ها و ايجاد ارتباط كاربر با رايانه مي باشد.
-اسپيكرها: جهت پخش صدا به كار مي روند.
- ابزارهاي قابل حمل جهت ذخيره سازي Removable Storage) :(با استفاده از اين ابزارها مي توان اطلاعات را به رايانه اضافه نمود و يا آنها را ذخيره كرده و به محل ديگر برد.
Flash Memory- يكنوع حافظه است (EEPROM) كه امكان ذخيره سازي دائم را به وجود مي آورد. مانند كارت هاي PCMCIA كه داراي سرعت بالايي مي باشند.
- فلاپي ديسك Floppy Disk)) جهت ذخيره اطلاعات بكار مي رود و حجم آن ۴۴/۱ مگابايت است.
CD- ROM- ديسك هاي فشرده رايج هستند كه حجم آنها از ۶۵۰ مگا بايت به بالاست و براي ذخيره و جابه جايي اطلاعات مي باشد.
(Digital Versatile Disc) DVD- ROM- اين نوع رسانه مانند CD مي باشد كه با اين تفاوت كه داراي حجم بسيار بالا و كيفيت فوق العاده باشد.
نكته: البته رسانه هاي ديگري نيز مانند Optical Drive، ديسك هاي بزرگ معروف به درايوB و Tape Backup و ساير موارد نيز وجود داشته اند كه در حال حاضر با آمدن CD و DVD و رسانه اي بسيار حرفه اي تر غير قابل استفاده شده اند.

انواع پورت ها
- موازي Parallel) ):اين نوع اتصال عموماً براي چاپگرها به كار مي رود.
- سريال Seriall)): اين نوع پورت هاي جهت اتصال دستگاه هايي مانند مودم خارج يه كار مي رود.
- پورت :(Universal Serial BUS) USB اين نوع اتصال نيز براي اتصال دستگاههاي مانند اسكنر و يا دوربين هاي ديجيتالي و يا وب ا ستفاده مي شود.
اتصالات مربوط به شبكه و اينترنت
- مودم هاي كابلي Modem Cable) ):براي ارتباط با اينترنت از طريق سيستم تلويزيون به كار مي رود.
- مودم هاي:(vdsl) Very high bit-rate DSL در اين نوع ارتباط از فيبر نوري استفاده مي شود.
-مودم هاي :(DSL) Digital Subscriber Line يك نوع ارتباط با سرعت بالا از طريق خطوط تلفن برقرار مي شود.
 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:انواع پورت ها , , توسط علی

یکی کارهاریی که موقع تعویض هارد یا مواقع دیگر زیاد به آن نیاز خواهید داشت، انتقال فایل و برنامه ها از یک هارد به هارد دیسک دیگر است. البته اگر دوکامپیوتر در اختیار داشته باشید به راحتی با اتصال شبکه یا از طریق کابل پورت موازی (و حتی سری) امکان اتصال دو کامپیوتر و مبادله دیتا بین آن دو وجود دارد. ولی اگر فقط یک کامپیوتر داشته باشید و یا مایل باشید که انتقال دیتا با سرعت بالا انجام گیرد بهترین کار اتصال هار دیسک ها به یک کامپیوتر و مبادله دیتا بین آنهاست.

جهت اجرای این کار باید کمی حرفه ای باشید و حواستان را جمع کنید . رایانه ها معمولا دارای یک هارد دیسک هستند . در اولین قدم بهتر است که پارتیشن های هارد دیسک خودتان را نامگذاری کنید . تا بعدا درایو های هارد ها را به راحتی از همدیگر تشخیص دهید. مثلا یکی را hard1 و دیگری را hard2 نام گذاری کنید.

برای این کار به My Computer رفته و روی یک پارتیشن کلیک راست کنید . گزینه Properties را انتخاب کنید . در پنجره باز شده شما می توانید نام پارتیشن را تغییر دهید . این کار را برای همه پارتیشن ها تکرار کرده و نام آنها را به خاطر بسپارید . حالا رایانه تان را خاموش کنید .

شما هارددیسکی که می خواهید اطلاعات را از آن کپی کنید در اختیار دارید . همه هارد دیسکها به وسیله یک نوع کابل به مادربورد متصل می شوند . در کنار اتصالات کابل نواری به هارد دیسک محل اتصال فیش برق یا همان POWER قرار دارد . اما مهمترین نکته که شما باید به آن دقت کنید جامپرها هستند . معمولا روی بدنه هارد دیسکها نحوه قرار گیری جامپرها توضیح داده شده است . جامپر یک قطعه ریز است که می توان به وسیله آن تنظیمات یک قطعه سخت افزاری را به صورت فیزیکی تغییر داد . در جدول موجود روی بدنه هارد دیسک به دنبال وضعیت Slave بگردید . شما باید جامپر هارد دیسک دوم را با توجه به توضیحات این جدول به حالت Slave تغییر بدهید

حالا در کیس (رایانه خاموش) را باز کنید . در کیس رایانه تان دنبال هارد خودتان بگردید . مشاهده می کنید که کابلی آن را به مادربرد متصل کرده است . این کابل از نوع نواری بوده معمولا دارای دو جای اتصال می باشد . ممکن است این کابل هم به هارد دیسک شما و هم به سی دی رام متصل باشد . شما می توانید از طریق همین کابل هارد دیسک دوم را به مادربرد متصل کنید . برای این کار می توانید جای اتصال دوم را از سی دی رام جدا کنید . به جای آن هارد دیسک را به این قسمت متصل کنید .

حالا شما 2 هارد دیسک را از طریق یک کابل به مادربرد رایانه تان متصل کرده اید . هارد دیسک رایانه شما به عنوان میزبان و هارددیسک دوم به عنوان مهمان به حساب می آید حالا باید برق مورد نیاز را برای هارد دیسک مهمان تامین کنید . به نوع فیش POWER هارد دیسک دقت کنید . یکی از این نوع فیشها احتمالا در رایانه شما به صورت آزاد وجود دارد . این کابل ها همگی به سیستم اصلی برق رایانه متصل هستند . یکی از این فیشهای آزاد را به هارد دیسک میهمان وصل کنید .

حالا باید رایانه تان را روشن کنید . به محض روشن شدن رایانه کلید Delete را فشار دهید تا وارد تنظیمات مادربرد شوید . این منو ممکن است با توجه به نوع مادربرد متفاوت باشد . اما معمولا در اولین منو تنظیمات هارد دیسک تعیین می شود

به منوی Standard Cmos Features بروید . معمولا به صورت پیش فرض مادربرد های جدید برای شناسایی هارد دیسکها در حالت اتوماتیک تنظیم شده اند . اگر این گونه نیست شما تنظیم این قسمت را به حالت Auto تغییر دهید تا مادربرد به به صورت خودکار هارددیسک ها را شناسایی کند . بعد از انجام این کار از این منو بیرون آمده و گزینه Save and Exit را انتخاب کنید .

در صورتی که تمام مراحل را درست انجام داده باشید رایانه شما مثل سابق عمل می کند . ویندوز شما بالا می آید . اما با رفتن به قسمت My Computer متوجه اضافه شدن پارتیشن های جدید می شوید . پارتیشن های غریبه که نامشان برای شما آشنا نیست همان پارتیشن های هارد دیسک مهمان هستند . حالا اطلاعاتی را که لازم دارید بین دو هارد دیسک کپی کنید . دقیقا مانند زمانی که روی هارد دیسک خودتان اطلاعات رااز یک پارتیشن به پارتیشن دیگری کپی می کردید . بعد از تمام شدن کارتان دوباره رایانه تان را خاموش کنید . شما حالا باید همه چیز را به حالت اول برگردانید . هارد دیسک میهمان را با جدا کردن کابل های مادر برد و برق جدا کنید . وضعیت جامپر روی آن را دوباره به حالت اول برگردانید . این حالت روی بدنه هارد دیسک با عنوان Master مشخص شده است . اگر محل اتصال دوم روی کابل قبلا به سی دی رام متصل بود
 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

mother board

 
مادر بورد یا برد اصلی (به انگلیسی: Main board) تخته مدار الکتریکی است که بخش‌های گوناگون رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، حافظه دسترسی تصادفی (RAM) و ... بر روی آن سوار می‌شوند و بلاک‌های بسیار کاربردی و مهم دیجیتالی نظیر بایوس (BIOS) قرار گرفته‌اند. همچنین شاید بتوان مادر برد را اصلی‌ترین بخش یک رایانه‌ به شمار آورد و کار آن را کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر دانست.
 
 

 

 

 

کیس در کامپیوتر های شخصی (رایانه ها) به محفظه ای اطلاق می شود که سایر قطعات سخت افزار در آن قرار گرفته ومجموعه یک سیستم کامپیوتری را تشکیل می دهند. کیس ها در انواع گوناگون ساخته شده و اکثر دارای چهارچوب فلزی و قاب های پلاستیکی یا فلزی می باشند. کیس ها به انواع مختلف ATX, ATX2, BTX و در اندازه های مختلف از کوچک تا بزرگ برای مصارف خانگی تا سرور های بزرگ ساخته می شوند.

 

 

 
 
نمایشگر یا مانیتور، دستگاهی است که تصویر تولیدشده توسط آداپتور تصویری رایانه بر روی آن نشان داده می‌شود. نمایشگر توسط کابلی به آداپتور تصویری متصل می‌شود.

نمایشگرهای با قابلیت های متفاوت برای کاربردهای خاص تولید می شوند:
 

1- نمایشگر تک رنگ که فقط سیاه و سفید و رنگ طوسی را نشان می دهد.

 

2- نمایشگر دو یا چند رنگ که رنگ متن و کادر متن را می تواند تغییر دهد.

 

3- نمایشگر تمام رنگی یا سوپر وی جی ئی که بیش از بیست میلیون رنگ تولید می کند و تصاویر نسبتا طبیعی عرضه می کند.

 

نمایشگرها در دو نوع تولید می شوند:

 

1- نمایشگرهای کاتدی که تکنولوژی آنها مانند صفحه تلویزیون است.

 

2- نمایشگرهای LCD که تکنولوژی صفحه نمایش آنها مانند ساعت مچی دیجیتال یا صفحه نمایش تلفن همراه (موبایل) می باشد. صفحه نمایشگر LCD (Liquid crystal display) دارای کریستال مایع می باشد. سطح صفحه نمایش نمایشگر را بر حسب اینج می سنجند.

 

 

 

 

 

 
 
 
 

یک (central processing unit (CPU که به عنوان مغز رايانه ناميده مي شود و مسئوليت كنترل تمام محاسبات، عمليات و قسمت هاي مختلف را بر عهده دارد.

 

 

 
دیسک سخت (hard disk) یکی از قطعات رایانه است. دیسک سخت وسیله‌ای است با یک یا چند صفحه انعطاف‌پذیر که سطح آنها با موادی پوشش داده شده که بتوان داده‌ها را به طور مغناطیسی بر روی آنها ضبط نمود. این وسیله علاوه بر صفحه‌های مذکور حاوی هدهای خواندن/نوشتن، سازوکار تعیین محل هد، و موتوری است که در محفظه‌ای جای داده می‌شود تا از آلودگی‌های خارجی در امان باشد این محیط محافظت شده به هدها امکان می‌‌دهد تا به اندازه ۱۰ تا ۲۵ میالینیم اینچ از سطح صفحه‌ای که عموماً ۳۶۰۰ تا ۲۷۰۰ دور در دقیقه می‌‌زند فاصله داشته باشد بنایراین حجم داده‌های قابل ذخیره سازی وسرعت دستیابی به آنها نسبت به فلاپی‌دیسک‌ها بسیار بیشتر است . در ديسكهاي سخت جديد كه به آنها دوربالا نيز گفته مي شود، سرعت چرخش ديسك به 7200 دور در دقيقه مي رسد. ظرفيت ديسك هاي سخت به مراتب از فلاپي ديسك ها بيشتر بوده و هر روز به ظرفيت آنها افزوده مي‌شود به عنوان مثال امروزه ظرفيت متوسط ديسك هاي سخت در حدود 700 گيگا بايت است. در دیسک های سخت چند صفحه دیسک جای داده می‌شود تا دیسک گردان بتواند به بیش از یک صفحه دستیابی داشته باشد.
 
 
 

 
 
 
 
اين قسمت از رايانه جريان الكتريكي مورد نياز در رايانه را تنظيم نموده و مقدار آن راتأمين مي كند.

 

 

 

VGA-

مخفف video graphics array)) يك آداپتور ويديويی است كه در سال ۱۹۸۷ توسط شركت IBM ساخته شد. اين آداپتور علاوه بر پشتيبانی از حالتهای ويديويی EGA، حالتهای متعدد ديگری نيز دارد كه متداولترين آنها اين دو حالت گرافيكی هستند :

 

 

- حالت نمايشی با كيفيت وضوح ۶۴۰ در ۴۸۰ پيكسل با ۲ يا ۱۶ رنگ هم‌ زمان از جدول ۱۴۴، ۲۶۲ رنگی

 

- حالت نمايشی با كيفيت وضوح ۳۲۰ در ۲۰۰ پيكسل با ۲۵۶ رنگ انتخابی از جدول ۱۴۴، ۲۶۲ رنگی
 

 

 
صفحه‌کلید یا کیبورد یکی از اجزاء پیرامونی رایانه است. صفحه‌کلید هم مانند ماوس وظیفه فرمان دادن به کامپیوتر را دارد. صفحه‌کلید از تعداد زیادی دکمه تشکیل شده است. صفحه‌کلید در مدلها و اقسام گوناگون ساخته می‌شود. فیش آن معمولا از نوع PS2 بوده و در مدل‌های اخیر بنفش رنگ است. این فیش خروجی صفحه‌کلید بوده و به مادربرد وصل می‌‌شود. صفحه کلید از یک سری کلید تشکیل شده که به ریزپردازنده‌هایی متصل شده‌اند که حالت هر کلید را نشان می‌دهند. پردازشگر درون صفحه کلید پارامترهایی را که برای استفاده مهم است می‌فهمد. برای مثال موقعیت کلید که در قالب کلید است، مقدار جهش و نمایان شدن سرعت انتقال مطلب تایپ شده، حروف فرستاده شده به رایانه که در یک بافر حافظه نگهداری می‌شود و غیره. اطلاعات از طریق رابط به رایانه فرستاده می‌شود.
 

 

mouse-

 

 

 

 

 
 
موشی یا موشواره یا ماوس(mouse) دستگاهی شبیه به موش است که جزو تجهیزات ورودی رایانه به حساب می‌آید.بهترين وسيله جهت نشان دادن و انتخاب نمودن گزينه ها و ايجاد ارتباط كاربر با رايانه مي باشد.

 

 

 

 

 

printer-

 

 

 
چاپگَر یا پرینتِر یکی از تجهیزات جانبی رایانه است که متن یا تصویر ایجاد شده به وسیله رایانه را بر روی کاغذ (یا رسانه مشابه دیگری) حک می‌‌کند.

 

انواع چاپگرها عبارت‌اند از چاپگر ماتریس سوزنی، چاپگر لیزری، چاپگر جوهرافشان، تماسی و غیرتماسی.

 

چاپگرهای جوهر افشان از اواسط دهه ۱۹۸۰ مطرح و بسرعت متداول گرديدند. شايد يکی از مهمترين دلايل رشد سريع اين نوع از چاپگرها قيمت مناسب آنها نسبت به کيفيت و کارآئی آنان باشد. يک چاپگر جوهر افشان، چاپگری است که برای ايجاد تصاوير، قطرات (ذرات) بسيار کوچکی از جوهر را بر روی کاغذ پخش می‌کند (پاشيدن).

scanner-

 

 

 
اسکنر یا پویشگر وسیله‌ای است برای تصویربرداری از سندی کاغذی. اسکنرها دستگاه‌هایی برای ورود عکس یا متن به رایانه می‌باشند و کمپانیهای تولید کننده اسکنر همان کمپانیهای تولید کننده چاپگرها هستند. اسکنرها شمایلی مانند دستگاه فتوکپی دارند. در محفظه‌ای که در آن کاغذ قرار می‌گیرد تصویر یا متن مورد نظر در کامپیوتر وارد می‌شود. اگر ما بخواهیم متنی را وارد کامپیوتر کنیم باید تصویر را با برنامه‌ها و نرم افزارهای مخصوص تبدیل به متن کنیم. در پشت اسکنر دو خروجی وجود دارد که به یکی از آنها از طرف رایانه فیشی متصل می‌شود و به دیگری فیشی از طرف چاپگر متصل می‌شود. رنگ فیش خروجی اسکنر هم آبی است.
 
 
مودم یکی از ابزارهای رایانه‌ای است که برای اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر از طریق خطوط‌ مختلف مخابراتی استفاده می‌‌شود. البته هریک از این دو کامپیوتر می‌‌توانند راهی به یک شبکه رایانه‌ای باشند. نام مودم (Modem) مخفف Modular-Demodular است. یعنی وسیله‌ای که سیگنال‌ها را مدوله یا دمدوله می‌کند.
 
 

USB-

 

 

 
USB پورت جديدي محسوب مي شود كه سرعت بسيار بالايي دارد اين پورت هم اكنون دربردهاي جديد ازآن استفاده مي شود و براي اتصال دستگاههابه سيستم به كارمي رود مانند : موس،چاپگر، و صفحه كليد و...
 

 
CD- ROM-
 
ديسك هاي فشرده رايج هستند كه حجم آنها از ۶۵۰ مگا بايت به بالاست و براي ذخيره و جابه جايي اطلاعات مي باشد.

 

 

 

 

 

اين نوع رسانه مانند CD مي باشد كه با اين تفاوت كه داراي حجم بسيار بالا و كيفيت فوق العاده باشد.

 

 

 

 

 
جهت ذخيره اطلاعات بكار مي رود و حجم آن ۴۴/۱ مگابايت است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:مادر بورد, کیس, هارد, cpu, منبع تغذیه, پاور, سخت افزار, توسط علی

Spyware چیست؟

Spyware یك نام كلی برای برنامه هایی است كه رفتارهای مشخص انجام می دهند مثل نمایش آگهی های تبلیعاتی، جمع آوری اطلاعات شخصی یا تغییر تنظیمات كامپیوتر شما كه معمولا" بدون كسب مجوز اجرا می شوند. ممكن است نرم افزارهای ناخواسته یا Spyware در كامپیوتر خود داشته باشید اگر:
تبلیغاتی را می بینید كه به صورت POPUP باز می شوند حتی زمانی كه به اینترنت متصل نیستید.
صفحه ای كه به محض بازشدن اینترنت اكسپلورر باز می شود (صفحه پیش فرض IE شما) یا تغییر تنظیمات مرورگر اینترنت بدون اطلاع شما تغییر پیدا كرده است.
یك Tool bar جدید كه شما قصد نصب آن را نداشتید درExplorer دیده می شود و خلاص شدن از آن راحت نیست و پس از پاك كردن یا حذف آن دوباره مشاهده می شود.
كامپیوتر شما برای تمام كردن و اجرا یك عمل بیشتر از سابق وقت صرف می كند.
Spyware اغلب از طریق نرم افزارهایی منتقل می شود كه آگهی های تبلیغاتی را نمایش می دهند یا نرم افزارهایی كه اطلاعات حساس یا شخصی شما را ردیابی می كنند. البته این به معنی این نیست كه هر آگهی تبلیغاتی یا هر نرم افزاری مخرب است.
مثلا" شما برای دریافت فایل های موسیقی در یك سایت فرم ثبت نام را پر می كنید اما برای دریافت سرویس های مختلف این سایت مجبور به دریافت آگهی های تبلیغاتی نیز هستید اگر موقع نصب با كلیه موارد توافق كنید پس باید توجه داشته باشید كه امكان حضور آگهی هم در كامپیوتر شما وجود دارد و شما اجازه داده اید. كه آن سایت فعالیت های شما را زمانی كه در اینترنت هستید پیگیری كند.


نوع دیگر برنامه های ناخواسته آنهایی هستند كه تغییراتی روی كامپیوتر شما ایجاد می كنند كه باعث كند شدن ،خراب و restart شدن سیستم می شود. این برنامه ها می توانند صفحه اول یا پیش فرض Internet Explorer كامپیوتر شما را تغییر بدهند و یا ابزارهای مختلف در جستجوگر كامپیوتر شما اضافه كنند كه شما اصلا" تمایلی به نصب آنها نداشته اید. این برنامه ها اغلب به گونه ای نصب می شوندو یا تغییراتی ایجاد می كنند كه برگرداندن كامپیوتربه حالت قبلی یا به حالت اصلی سیستم گاهی غیر ممكن می شود این نوع برنامه های نا خواسته هم Spyware نامیده می شوند. نكته اصلی در همه این موارد این است كه شما یا كسی كه با كامپیوتر شما كار می كند دانسته یا ندانسته برای نصب چنین برنامه های موافقت خود را اعلام می كنید.
یكی از روشهای آلوده شدن به Spyware، نصب همزمان آن با برنامه های دیگری است كه شما واقعا" قصد نصب آنها را دارید،مثل برنامه های به اشتراك گذاری فیلم یاموسیقی هرزمان كه برنامه ای را نصب می كنید مطمئن باشید كه تمام موافقت نامه های مرتبط و همچنین مستندات آن نرم افزار را به دقت مطالعه كرده اید.

 

 نشانه های Spyware

اگر هر یك از موارد زیر را در كامپیوتر مشاهده كردید احتمال وجود Spyware یا دیگر برنامه های ناخواسته ُنصب شده وجود دارد.
▪ مشاهده آگهی های تبلیغاتی در تمام مدت
بعضی از برنامه هاشما را با آگهی های تبلیغاتی بمباران می كنند كه اصلا" ربطی به سایت هائی كه شما در حال مشاهده آن هستید ندارد و بصورت POPUP دائما" روی صفحه مونیتور باز می شوند اگر به محض متصل شدن به اینترنت POPUP های متعدد می بینید به احتمال بسیار زیاد آلوده به Spyware هستید.
تنظیمات كامپیوتر شما تغییر كرده و نمی توانید آن را به حالت اولیه برگردانید.
بعضی از برنامه های ناخواسته قابلیت تغییر پارامترهای كامپیوتر شما را دارند به این معنی كه می توانند صفحه home page شما را به صورت پیش فرض روی لینك خاصی قرار داده اید تغییر دهد و یا اگر بخواهید Search انجام دهید صفحه ای را مشاهده می كنید كه قبلا" ندیده بودید و گاهی ممكن است متوجه شوید كه تغییراتی كه در كامپیوتر داده اید ثبت نشده و مجددا" با شرایط قبلی كار می كند.
مرورگر اینترنت شما حاوی ابزارهایی است كه شما هیچ گاه نصب نكرده اید.
Spyware می تواند در مرورگر اینترنت شما Tool bar های مختلفی ایجاد كند حتی اگر بخواهید این Tool bar را حذف كنید ممكن است موفق نشوید.
بعضی از Spyware ها در ظاهر كار بخصوصی انجام نمی دهند ولی تمام فعالیت های خود را پنهانی انجام می دهند و تنها چیزی كه شما را مشكوك می كند كندی بیش ازحد معمول، مشغول بودن CPU، مراجعه بی دلیل به دیسك سخت، و یا خرابی در اجرای یك برنامه خاص كه قبلا" بدون اشكال انجام می شد است كه حاكی از وجود Spyware و فعالیت آن در پشت صحنه ُفعالیتهای كامپیوتر شماست.

▪ چگونه از شر Spyware خلاص شوید:

http://www.sgnec.net/admin/images/arts/gator.gif
بسیاری از برنامه های نا خواسته مثل Spyware ها به گونه ای طراحی شده اند كه به آسانی پاك نشود. اگر بخواهید آنها را مثل برنامه های دیگر پاك كنید بعد از روشن شدن مجدد كامپیوتر برنامه دوباره ظاهر می شود. اگر برای پاك كردن نرم افزارهای نا خواسته دچار مشكل هستید ممكن است نیاز به ابزاری داشته باشید كه باید از اینترنت دریافت كنید. بسیاری از شركت های كامپیوتری برنامه های مجانی و یا بسیار ارزان پیشنهاد می دهند كه كامپیوتر شما را چك می كنند و برنامه های خراب یا Spyware را پاك می كند.
بعضی از ISP ها نرم افزارهای ضد Spyware در بسته بندی های نرم افزاری خود ارائه می كنند. اگر ISP شما ابزار خاصی ارائه نمی كند برنامه های مختلف را بررسی كنید و یا از دوستان و آشنایان مورد اعتماد در خصوص برنامه هایی كه آنها استفاده می كنند سوال كنید. البته بعد از نصب ضد Spyware اغلب نرم افزار های بدون پول دریافت شده از اینترنت شما كار نخواهد كرد.

 از بین بردن Spyware

۱) یكی از ابزارهای مجانی كه در این لیست به آن اشاره شده را اجرا كنید Lavasoft Ad Aware یا Spybot Search & Destroy
۲) از این ابزار برای اسكن كامپیوتر خود استفاده كنید تا تمام Spyware ها یا برنامه های ناخواسته را پاك كنید
۳) فایلهای خراب یا برنامه های مخرب پیدا شده را بررسی و بازرسی كنید
۴) فایلهای مشكوك رابرای پاك كردن علامت گذاری كنید و ازهمان ابزارها برای پاك كردن آنها استفاده كنید

 جلوگیری از Spyware

Spyware ها وارد حریم خصوصی كامپیوتر شما شده و شما را با POP-UP های مختلف بمباران می كنند و باعث كم شدن سرعت و یا حتی خراب شدن كامپیوتر شما می شود. در زیر به چند روش جلوگیری از خطرات Spyware اشاره شده است.
۱) نرم افزار خود را به روز آوری كنید:
اگر از ویندوز XP استفاده می كنید یك روش جلوگیری از وجود خطرات Spyware اطمینان از به روز بودن تمام نرم افزار است ابتدا از طریق Windows Update مطمئن باشید كه تمام اصلاحیه های ویندوز را دریافت كرده اید و وضعیت اتوماتیك به روزآوری اصلاحیه ها را انتخاب كنید.
۲) تنظیم كردن پارامترهای مرورگر اینترنت:
قسمت امنیتی Internet Explorer را به گونه ای تنظیم كنید كه نحوه دریافت و مقدار دسترسی به اینترنت را به خوبی كنترل كند. اگر از ویندوز XP یا SP۲ استفاده كنید مرورگر اینترنت شما به اندازه كافی در مقابل Spyware محافظت شده است.
برای بررسی وضعیت فعلی امنیتی مرورگر اینترنت خود Option های IE بررسی كنید.
۳) از یك فایر وال استفاده كنید:
با توجه به اینكه اغلب Spyware ها به همراه برنامه های مورد نیاز شما نصب می شوند نصب یك دیواره آتش ضروری است. این عمل باعث می شوند هكر ها نتواند به راحتی در سیستم شما نفوذ كنند. برای دریافت دیواره آتش خوب می توانید از لینك زیر استفاده كنید :
http://www.sgnec.net/Trustix.asp#PF
۴) دریافت فایلهایی كه به سلامت آنها مطمئن هستید:
برای محافظت مناسب از كامپیوتر خود را مقابل Spyware رعایت چند نكته ضروری است:
برنامه هایی را كه مایل به download هستید فقط از سایت هایی مطمئن بگیرید
تمام اخطارهای امنیتی وتوافق های مربوط به مجوز شرایط اختصاصی سازی نرم افزاری را كه نصب می كنید به دقت بخوانید
برای بستن یك پنجره كه باز شده هیچگاه كلید های "OK" و یا "Agree" را نزنید بلكه علامت X قرمز رنگ را بزنید.
تا آنجا كه امكان دارد از نصب برنامه های به اشتراك گذاری موسیقی و فیلم مجانی خوداری كنید مگر اینكه مطمئن باشید تمام اطلاعات لازم نصب نرم افزار را می دانید.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 خرداد 1390برچسب:, توسط علی

برای عوض کردن رمز عبورمراحل زیر را انجام می دهیم:

 


۱) رفتن به سایت اصلی یاهو
www.yahoo.com

۲) به سایت یاهو وارد می شویم در سمت چپ این سایت لینکهایی به رنگ آبی وجود دارد روی کلمه My yahoo کلیک می کنیم.

۳) بعد از اینکه وارد این صفحه شدیم در قسمت چپ صفحه ID و Password فعلی را وارد میکنیم و بر روی sing in کلیک می کنیم

۴) در بالای صفحه ای که می آید روی گزینه Account Info کلیک می کنیم

۵) در این صفحه در قسمت password رمز عبور فعلی را وارد میکنیم و Continue را کلیک می کنیم

۶) به صفحه ای وارد می شویم که می توانیم رمز عبور را تغییر دهیم .

۷) در قسمت Old password رمز عبورقدیمی را وارد میکنیم در دو قسمت بعدی که new password...می باشد رمز عبور جدید را وارد می کنیم

۸) save را برای ذخیره کلیک می کنیم

۹) در صورتی که با این قسمت کاری نداشتید حتما با sing out خارج شوید !

 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 خرداد 1390برچسب:, توسط علی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :